Push naar jouw klant

Steeds vaker krijg je van webwinkels een mailtje, het is dé vervanger van de reclamefolder die je altijd in de bus kreeg.
Voor bedrijven is het ideaal, goedkoop en de klant meld zichzelf vaak onbewust aan voor een email-lijst van een webwinkel.
 
Er ontstaat echter een nieuwe manier van bedrijven om klanten op de hoogte te brengen van het laatste nieuws.
Dit zijn de "push-berichten". Vooral organisaties van evenementen maken gebruik van deze kleine tekstberichten die een smartphone gebruiker op elk moment van de dag storen. 
 
Een push bericht is een klein tekstberichtje dat op smartphones verschijnt. Neem een aan het moment dat je een nieuw whatsappje ontvangt. Op dat moment komt, licht jouw scherm op, gaat er een lampje knipperen en maakt jouw telefoon naast een trilling soms ook nog eens een geluidje. Gelijk ben je op de hoogte van weer een nieuwtje.
 
Met de apps die ik bouw kan ik nu ook push berichten inbouwen. Zo kun je als beheerder van de app vanuit een simpel portaal individuele berichten sturen, maar natuurlijk ook naar hele groepen of zelfs al jouw app gebruikers. 
Natuurlijk kan een app ook met andere telefoons berichten uit wisselen, denk bijvoorbeeld aan een chat functie.
 
Het voordeel van een push bericht is dat een smartphone gebruiker de telefoon niet eens hoeft te openen om het bericht te lezen en zodra deze gebruiker de telefoon opent, kun je er al vanuit gaan dat het bericht ontvangen en gelezen is.
 
Heb jij ook een evenement en wil jij jouw bezoekers op de hoogte houden, of heb je andere ideeën waarbij deze push-notifications zeer handig zijn?
Neem snel contact met mij op en dan bouwen wij samen jouw toffe app!
Tags:

telefoon

mobiel

apps

push

Door: Mart Haarman
Gewijzigd op: 29-11-2016 00:52